Sunday, January 18, 2009

Salam Pilihanraya Kampus

Pilihanraya kampus? oppsss..dah tukar nama kepada pemilihan MPP..
Alhamdulillah berakhir dgn jayanya walaupun dirempuh pelbagai mehnah+tribulasi..
Pengumuman keputusan pemilihan pada malam 15jan berakhir dgn kemenangan oleh GabunganMahasiswa-Aspirasi 12-21, dgn 1kerusi (kejut/3) 'pending'. Moga ia mnjadi milik GM smula. Hal ini dapat menafikan kemenangan 2/3 aspirasi yang sesungguhnya penuh dengan konspirasi.
Kemenangan GM :
-kerusi umum thn 3 : ustaz hisyamuddin, mohd faez, mohd fikah
-kerusi fpi/3 : Mahfuzan Gaddafi (MTB)
-kerusi fpi/2 : Mohd Idris (MTB)
-kerusi fpend/3 : Affandi
-kerusi fpend/2 : Muhamad Faiz
-kerusi fkejut/2 : Sarzliana (MTB)
-kerusi fst/3 : Mohd Arif
-kerusi fuu : Phoon Kar Liang
-kerusi ffarmasi : Muhammad Hafizul Amin
-kerusi fper : Wan Nuruddin Syah
~tahniah dan takziah buat semua calon mahasiswa..=)

Jutaan terimakasih buat seluruh warga BPC,papa,mama,abi,ummi,mummy yang tidak jemu membimbing+menemani+mengurus semua calon sejak sebelum pilihanraya lagi. Hanya ALLLAH yang dapat membalasnya.

Sedikit analisa penulis :
-pertambahan bilangan calon brbangsa cina yang berkomplot dengan aspirasi menunjukkan konflik yang berlaku dalam aspirasi sendiri yang kemungkinan sudah kehabisan pelajar Melayu
-isu agama dan perkauman yang dimainkan oleh CCC-chinese community council, menyemarakkan lagi semangat juang GM untuk terus menyedarkan warga ukm dalam pemilihan pemimpin mereka sendiri
Terpancar sinar perubahan yang ingin dicapai oleh siswa/i ukm yang mahukan keadilan dan kepemimpinan mahasiswa kembali teguh di bumi ukm ini. Lihat shaja calon mahasiswa tahun 3 yang kebanyakannya menang,tp tidak bagi mereka yang bertanding untuk kerusi tahun 1 dan 2;barangkali masih takut dengan ugutan dibuang kolej serta menjejaskan markah merit mereka.

Ayuhh..! Bangunlah insan yang bergelar mahasiswa! Tuntutlah hakmu.. Sesungguhnya kesusahan hari ini akan membawa kemudahan pada hari esok..

BERSATU BERUBAH!! =)

0 comments: